חדשות

בגלל המלחמה: רפורמת הקנאביס נדחית בשלושה חודשים

הרפורמה שמאפשרת הנפקת קנאביס רפואי במרשם רופא היתה אמורה לחול בסוף דצמבר | במשרד הבריאות מסבירים: בשל המלחמה, קופות החולים לא השלימו את ההיערכות לרפורמה

קנאביס רפואי. צילום: שאטרסטוק

יישומה של רפורמת הקנאביס יידחה בשלושה חודשים, לסוף חודש מרץ, בשל המלחמה. על כך החליטה אתמול (ג') ועדת הבריאות של הכנסת ובמענה לבקשת משרד הבריאות.

הרפורמה שאושרה ביוני והיתה אמורה להחל בסוף דצמבר נועדה להקל על הרגולציה ולאפשר החזקה ושימוש בקנאביס רפואי על בסיס מרשם רופא ובאחריות בתי החולים וקופות החולים.

במשרד הבריאות סבורים כי הדחייה תאפשר לקופות החולים ולבתי החולים מרווח זמן נוסף להיערכות לקבל לידיהם בהדרגה את האחריות על הנפקת מרשמי קנאביס, בעיקר כאשר כעת מרבית מאמציהם מרוכזים בהתמודדות עם המלחמה.

עו"ד חן רביב מהלשכה המשפטית של משרד הבריאות נימק בדיון את הבקשה ואמר כי בשל המלחמה, המשרד וקופות החולים לא השלימו את ההיערכות לרפורמה. לדבריו, מדי שבוע נערכת ישיבה משותפת עם הקופות בעניין זה, אך עדיין נדרש זמן.

על פי הרפורמה, חולים באפילפסיה, קרוהן, דמנציה, אוטיזם (ללא הגבלת גיל), מחלות אונקולוגיות, טרשת נפוצה, איידס וחולים סופניים שתוחלת חייהם אינה עולה על שישה חודשים, לא יזדקקו להוצאת רישיון לקנאביס רפואי אלא יוכלו לקבל מרשם על ידי רופאים שיעברו הכשרות בנושא (לא רופאי משפחה, רופאי ילדים או רופאים פנימאים). מדובר על כ-15% מהמטופלים בקנאביס רפואי. המטרה היא להקל על תהליך קבלת ההיתרים לשימוש בקנאביס רפואי עבור חולים אלה.

כיום יש בישראל יותר מ-100 אלף מטופלים עם רשיונות לצריכת קנאביס רפואי, רובם סובלים ממחלות/ תופעות כאב ומפוסט טראומה אך הם אינם נכללים ברפורמה.

נושאים קשורים:  רפורמת הקנאביס,  חדשות,  ישראל במלחמה,  משרד הבריאות,  קופות החולים
תגובות