מחקרים

ונטוקלקס בלוקמיה לימפוציטית כרונית ולימפומה של לימפוציטים קטנים

מחקר זה מצא כי ונטוקלקס בטוחה לשימוש במטופלים עם עמידות או הישנות של לוקמיה לימפוציטית כרונית ולימפומה של לימפוציטים קטנים

ניסוי בתרופות (צילום: אילוסטרציה)

למטופלים עם לוקמיה לימפוציטית כרונית (CLL) עמידה או בעלת הישנות (relapsed/refractory - R/R) או לימפומה של לימפוציטים קטנים (SLL) יש אפשרויות טיפול מוגבלות. Venetoclax הוא מעכב BCL-2 חזק המשרה אפופטוזיס בתאי CLL.

מחקר פאזה 1 ו-2 זה העריך את הבטיחות, הפרמקוקינטיקה והיעילות של venetoclax במטופלים יפניים עם R/R CLL או SLL. מטופלים שנרשמו לפאזה 1 קיבלו טיפול חד פעמי ונטוקלקס 400 מ"ג ליום. מטופלים שנרשמו לפאזה 2 קיבלו 400 מ"ג ליום ונטוקלקס בתוספת ריטוקסימאב. ונטוקלקס ניתן במינונים עולים בכל שבוע. בפאזה 2 הוערכה היעילות לפי שיעור תגובה אובייקטיבי (ORR). סה"כ 12 מטופלים נרשמו למחקר, 6 בכל זרוע. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר בדרגה 3 ומעלה היו נויטרופניה (83%), לימפופניה (67%), לוקופניה (33%) וטרומבוציטופניה (17%). מטופלים שקיבלו טיפול חד-פעמי ונטוקלקס השיגו ORR של 100%, כולל שיעור הפוגה מוחלט (CR) של 17%. מטופלים שקיבלו טיפול משולב סבלו מ-ORR בשיעור של 67% ושיעור CR של 50%.

פרופיל הפרמקוקינטיקה של ונטוקלקס בקרב מטופלים יפניים היה דומה לזה של מטופלים מערביים. מתן ונטוקלקס במינון 400 מ"ג ליום, לבד, או בשילוב עם ריטוקסימאב היה נסבל היטב וגרם לתגובות מבטיחות במטופלים יפניים עם R/R CLL או SLL.

Venclexta
AbbVie
RX
Partially covered by the Health basket
Venclexta

F.C. TABS.: Dosage should be ajust. individ. See lit. Tmt. of pts. with Chron. Lymphoc. Leukem./Small Lymphoc. Lymphoma with or without 17p deletion, who have received at least one prior ther. Acute Myeloid Leukem.: in comb. with a hypomethylating agent/comb. with low dose cytarabine is indicated for newly diagnosed pts. with AML who are ineligible for intensive chemother. C/I: Concom. use with strong CYP3A inhib. at init. and during ramp-up phase is contraind. in pts. with CLL/SLL due to the potent. for incr. risk of tumor lysis syndr. Concom. use with St. John’s wort.

למרות שמספר המטופלים היה קטן, פרופיל הבטיחות היה עקבי במידה רבה בדומה למחקרים מערביים אחרים.

מקור: 

Izutsu K. Et al. (2020) International Journal of Hematology: published online

נושאים קשורים:  מחקרים,  לוקמיה לימפוציטית כרונית,  לימפומה,  ונטוקלקס,  ריטוקסימאב,  המטואונקולוגיה
תגובות