חדשות

הסתדרות הרוקחים פורשת מפיילוט הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות

הרוקחים מתנגדים להרחבת שיווק הקנאביס הרפואי מחוץ לבתי המרקחת וטוענים: "סגן שר הבריאות מתעלם משיקולים מקצועיים ופוגע בנורמות הטיפול הרוקחי בישראל"

קנאביס רפואי. אילוסטרציה

הסתדרות הרוקחים הודיעה אתמול (א') כי לא תמשיך להשתתף בפיילוט של משרד הבריאות שבו משווקים מוצרי קנאביס רפואי לא רק דרך בתי המרקחת, כפי שנקבע תחילה, אלא גם באמצעות מוכרנים אחרים. פרישת הרוקחים מהפיילוט עלולה להביא לכך שמוצרי הקנאביס יימכרו במחירים גבוהים מאלה של בתי המרקחת.

ללא השתתפות חברי הסתדרות הרוקחים בפיילוט הזה, טווח המחירים של תכשירים מבוססי קנאביס רפואי צפוי לנוע בין 200 ל-309 שקל, בעוד שבתי המרקחת אמורים היו למכרם לצרכנים שנזקקים לכך במחיר מוזל שבין 220-120 שקל למנה.

דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים, הגיב בזעם על השינוי בתכנית הפיילוט של משרד הבריאות ואמר לערוץ 12: "ירדנו דרמטית באחוזי הרווח כדי לאפשר את ביצוע הפיילוט. יצאנו מנקודת הנחה שבעתיד שוק הקנאביס הרפואי אכן יישאר כפי שתוכנן בבתי המרקחת ולא יזלוג החוצה. אלא שסגן שר הבריאות יואב קיש מתעלם מהשיקולים המקצועיים ופוגע קשות בבתי המרקחת ובנורמות הטיפול הרוקחי בציבור בישראל".

לפני כחודשיים הוצגה בכנסת הרפורמה בקנאביס הרפואי. נקבע במסגרתה שהקנאביס יסובסד ב-50% ויוקם "סל קנאביס" שיפעל בדומה לעבודת ועדת סל התרופות. במסגרת הרפורמה נקבע גם מעבר מרשיון לשימוש בקנאביס המונפק על ידי היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) במשרד הבריאות למרשמים  שמנפיקים רופאים לאחר הכשרה מתאימה. עוד נקבע שיתאפשר שיווק ישיר של המוצרים הללו לא רק באמצעות בתי המרקחת וזה מה ש"הקפיץ" את הרוקחים.

יו"ר הסתדרות הרוקחים אמר: "האמנו שאם ההוזלה במחיר תושג, הודות לרפורמה, יושג גם הסדר עם משרד הבריאות שיאפשר את המשך מעורבות בתי המרקחת בשיווק המוצרים. משהתברר כי משרד הבריאות חותר לכך שהשיווק הישיר יימשך, החלטנו להפסיק את שיתוף הפעולה עימו בפיילוט הזה".

נושאים קשורים:  הסתדרות הרוקחים,  חדשות,  קנאביס רפואי,  משרד הבריאות,  ח"כ יואב קיש
תגובות