חדשות

10 גרם קנאביס רפואי ב-150 שקל - המחירון החדש של משרד הבריאות

בעקבות הזינוק במחירי הקנאביס, התעריף עבור ילדים עד גיל 18 יעמוד מעתה על 470 שקל, ללא קשר לכמות הנצרכת | המחירון יישאר בתוקף עד החלטה סופית בעניין של בג"ץ בסוף חודש מרץ

קנאביס רפואי. צילום: שאטרסטוק

המחירון החדש לקנאביס רפואי שמציע משרד הבריאות הוצג אתמול (ב') בתשובה לעתירה לבג"ץ שהוגשה נגד המשרד ולפיו עד 31 במרץ 2020, עבור 10 גרם ישלם המטופל הנזקק לקנאביס רפואי 150 שקל, בעוד שהתעריף עבור ילדים עד גיל 18 יעמוד על 470 שקל, ללא קשר לכמות הנצרכת. המחירון הזמני, תקף כאמור עד סוף חודש מרץ, המועד שאמור בג"ץ לתת החלטתו בעתירה.

את התשובה לעתירה, כפי שדרשו שופטי בג"ץ להציג בפניהם, הגישו משרדי הבריאות והאוצר. העתירה עצמה הוגשה על ידי עמותת הקנאביס הרפואי, המייצגת חולים שנפגעו משינויי המחירים ברפורמה עוד בחודש מרץ 2019, חודש לפני כניסתה לתוקף של רפורמת הקנאביס הרפואי.

בתשובה נכתב כי לאור עליית המחירים שנוצרה בעקבות רפורמת הקנאביס הרפואי, שהוקפאה על ידי בג"ץ עד לקבלת החלטתו הסופית, המחיר שישלמו המטופלים על הקנאביס הרפואי יעמוד מעתה על 470 שקל לילדים עד גיל 18, לכל המינונים. מבוגרים, ישלמו עבור 10 גרם - 150 שקל, כלומר פחות מאשר באסדרה הישנה. למחיר זה יתווספו 30 שקל כשהניפוק ייעשה בבתי המרקחת ותוספת זאת מוגדרת כ"מרווח רוקח" קבוע שאיננו תלוי מינון.

בדיון קודם בנושא זה לפני כשבועיים הורה סגן נשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, למשרד הבריאות ולמשרד האוצר להקים ועדת מחירים שתדאג לסבסוד מחירי הקנאביס הרפואי לחולים. כן הורה בג"ץ על חזרה זמנית לאסדרה הישנה. כלומר, להחזיר את עלות הקנביס הרפואי לעד 370 שקלים, כפי שהיה בעבר, החל מ-15 בדצמבר, גם עבור מינונים גבוהים, כפי שהיה טרם הרפורמה.

בעתירה נטען כי מיד עם תחילת הרפורמה זינקו מחירי הקנאביס הרפואי בשיעור ניכר לעומת המצב הקודם, בין השאר משום שעל פי הרפורמה הסתיים הסדר המכירה הישיר בין מגדלים למטופלים והאחרונים נדרשו לרכוש את הקנאביס הרפואי בבתי מרקחת שנקבעו לשם כך. בפועל, מהלך זה הביא לייקור הקנאביס הרפואי ולמחסור.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  רפורמת הקנאביס,  חדשות,  בג"ץ
תגובות