קנאביס

ההשפעה של צריכת קנאביס לפני מגע מיני על התפקוד המיני בנשים

מחקר מצא כי נשים אשר צורכות קנאביס לפני מגע מיני, מדווחות סיפוק גבוה יותר מהאורגזמה בעת קיום היחסים. בפרט בנשים שמשתמשות בקנאביס שימוש תדיר, ללא קשר למגע מיני

05.12.2019, 17:45

המידע המדעי הקיים היום בקשר להשפעות השימוש בקנאביס על התפקוד המיני בנשים, כולל ליבידו, גירוי מיני, אורגזמה וסיפוק מיני, הינו מוגבל. מטרת המחקר הייתה להעריך מהי התפיסה הרווחת בנשים בנוגע להשפעה של השימוש בקנאביס, לפני מגע מיני.

בוצע מחקר חתך, בין מרץ 2016 לפברואר 2017. המחקר בוצע במרכז יחיד אקדמאי, במרפאת גינקולוגיה ומיילדות. המטופלות קיבלו שאלון במהלך הביקור במרפאה ונתבקשו למלאו בצורה אנונימית. בסוף הביקור נתבקשו לשלשל את השאלון לתיבה נעולה.

התוצא הראשוני שנבדק היה תחושת הסיפוק של המשתתפות במישורים מיניים שונים: דחף מיני, אורגזמה, סיכוך, כאב בזמן מגע מיני וסיפוק מהחוויה המינית הכוללת. התוצא השניוני שנבדק היה ההשפעה של תדירות השימוש בקנאביס, על שביעות הרצון של הנבדקות.

במחקר השתתפו 373 מטופלות, 34% (127 נשים) דיווחו על שימוש בקנאביס לפני מגע מיני. רוב הנשים דיווחו על עלייה בחשק המיני, שיפור באורגזמה, ירידה בכאב, אך ללא שינוי בסיכוך. לאחר התאמה לפי מוצא, נמצא כי לנשים אשר דיווחו על צריכת קנאביס לפני מגע מיני, היה סיכוי גבוה יותר ב-2.13 לדווח על אורגזמה משביעת רצון (יחס סיכויים מותאם= 2.13; רווח בר-סמך 95% 1.06, 4.35). זאת בהשוואה לנשים אשר דיווחו שאינן צורכות קנאביס. לאחר התאמה לפי מוצא וגיל, נמצא כי נשים אשר השתמשו שימוש תדיר בקנאביס, ללא קשר לשימוש לפני מגע מיני, היה סיכוי גבוה פי 2.1 לדווח על שביעות רצון מהאורגזמה. זאת בהשוואה לאלו שדיווחו שימוש לא תדיר בקנאביס (יחס סיכויים מותאם = 2.1; רווח בר-סמך 95% 1.01-4.44).

מסקנת המחקר הייתה כי צריכת קנאביס ככל הנראה משפרת את שביעות הרצון מהאורגזמה בנשים. לפיכך ישנה חשיבות גבוהה להבנה טובה יותר של תפקיד המערכת האנדוקנבינואידית בנשים. נושא אשר מתייחסים אליו מעט בספרות ויכול לסייע לפיתוח טיפול לבעיות בתפקוד המיני בנשים.

מקור: 

Lynn B.K. et al. (2019) Sexual Medicine. 7, 192

נושאים קשורים:  קנאביס,  אורגזמה,  סיפוק מיני בנשים,  בעיות בתפקוד המיני בנשים,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
26.12.2019, 08:47

או להפך: נשים שמשתמשות דרך קבע בקנביס הן גם אלה שרואות עצמן יותר משוחררות ופתוחות גם לחוויה מינית

אנונימי/ת
31.12.2019, 19:28

מה חדש? מי שמשתמש בקנביס קבוע על כל דבר יגיד שהכל טוב. יש לי חולה משתמש קבוע, שאיבד רגל בגלל וסקוליטיס. לא הרגיש צורך, אז לא לקח תרופות. העיקר מרגיש טוב.