קנאביס

קנאביס במחלת כבד - ידיד או אויב?

החוקרים סבורים כי לאור הראיות המחקריות והקליניות החיוביות הקיימות כיום בנוגע להשפעה של קנאביס במחלות כבד יש צורך במחקר נוסף בתחום

אילוסטרציה. אריזת קנאביס רפואי

הלגליזציה של קנאביס למטרות פנאי במדינות מסוימות בעולם, הגילוי של התוויות רפואיות חדשות עבור קנאביס והקבלה של השימוש בו במסגרת הטיפול הרפואי בוצעה במקביל למחקרים נרחבים בנוגע למרכיבים הפעילים של קנאביס והמערכת האנדו-קאנבינואידית בגוף האדם.

בסקירה זו החוקרים העריכו את הראיות הקיימות בנוגע לקנאביס והשימוש בראיות אלו במסגרת הטיפול הקליני ובדגש על כבד ומחלות כבד. מרכיבי קנאביס כדוגמת קנאבידיול ו-Δ9-tetrahydrocannabinol הינם בעלי השפעה נוגדת דלקת, נוגדת עקה חמצונית ומובילים להגנה כבדית במחקרי in vitro ובמחקרים קליניים. נדמה כי לחומרים אלו פונטציאל בניהול תסמינים וטיפול במחלות כבד שונות אשר בעבר נחשבו לקשות לניהול. בנוסף, ויסות של התגובה האנדו-קנבינואידית נמצא כבעל השפעה חיובית במחקרים קליניים רבים ויצר עניין מחקרי רב. יתרה מכך, ראיות בנוגע לתופעות הלוואי של שימוש בקנאביס במחלות כבד הינן חלשות והעלו שאלות לגבי האיסור על השתלת כבד במשתמשי קנאביס.

ככלל, המגמות החדשות במחקר, הניסיון הקליני והחקיקה העכשווית פתחו צוהר לשימוש קליני רחב היקף בקנאביס והנגזרות שלו וחומרים המוסתים את המערכת האנדו-קנבינואידית. דרוש מחקר נוסף על מנת לשפר את השימוש בראיות חדשות אלו.

מקור:

Hemant, G. et al. (2018) European Journal of Gastroenterology and Hepatology. Ahead of Print

נושאים קשורים:  קנאביס,  מחלות כבד,  מחקרים
תגובות