קנאביס רפואי

האם משתמשי קנאביס נוטים להשתמש יותר גם במשככי כאבים הניתנים במרשם?

אנשים המשתמשים בקנאביס, בהשוואה לאנשים שאינם משתמשים, הם בעלי תחלואות שונות בבסיס, לכן ייתכן כי השימוש בקנאביס רפואי מפחית את השימוש בתרופות מרשם

אילוסטרציה. אריזת קנאביס רפואי

מחקרים תצפיתיים ומחקרים רטרוספקטיביים שבוצעו בעבר הראו שמטופלים המשתמשים בקנאביס נמצאים בסיכון גבוה יותר לצרוך תרופות נוספות בהשוואה למטופלים שאינם צורכים קנאביס. כמו כן, אנשים המשתמשים בקנאביס הם בעלי סבירות גבוהה יותר לדווח על שימוש למטרות רפואיות ולמטרות אחרות בתרופות כמו משככי כאבים ממשפחת האופיאטים, ממריצים ותרופות הרגעה.

בהתחשב בכך שאנשים המשתמשים בקנאביס, בהשוואה לאנשים שאינם משתמשים, הם בעלי תחלואות שונות בבסיס, ייתכן כי השימוש בקנאביס רפואי מפחית את השימוש בתרופות מרשם, על אף שהשימוש בהן נותר יחסית גבוה.

מחקרים המבצעים השוואה בין אנשים המשתמשים בקנאביס רפואי לבין אנשים שלא משתמשים, לא יכולים לייצר מסקנות בנוגע להשפעה של קנאביס רפואי על צריכת תרופות מרשם. על מנת להבין באופן מלא את ההשפעה של קנאביס רפואי על השימוש בתרופות אחרות, קיים צורך מידי בביצוע מחקרים פרוספקטיביים אורכיים, אשר יחלקו באופן אקראי מטופלים לקבוצה שמקבלת טיפול עם קנאביס בהשוואה לקבוצה שמקבלת טיפול אחר.

מקור: 

Bachhuber, M.A. et al. (2018) Journal of Addiction Medicine 12, 4.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  התמכרות לתרופות,  מחקר פרוספקטיבי,  משככי כאבים,  מחקרים
תגובות